کر بختیاری
نرم افزار ومطالب آموزشی

دانشمندان مقدار ویتامین E را در خون 100 مرد مبتلا به سرطان پروستات و 200 مرد سالم قبل و بعد از مصرف ویتامین E شیمیایی اندازه گیری کردند. «ما متوجه شدیم که احتمال ابتلای مردانی که ویتامین ای خون شان بیشتر است به سرطان پروستات کمتر است.

محققان سپس به دو شکل اصلی ویتامین E، یعنی آلفاتوکو فرول و گاماتوکوفرول توجه کردند. احتمال ابتلای مردانی که بیشترین میزان آلفا را داشتند به سرطان پروستات 53 درصد کمتر بود.
 

احتمال ابتلای مردان دارای بیشترین مقدار گاما، که فقط حدود 20 درصد ویتامین ای را در خون نشان می دهد به سرطان پروستات 39 درصد کمتر است. بهترین شکل جذب شده آلفاتوکوفرول در غذاهایی مانند تخمه آفتابگردان، اسفناج ، انواع بادام و فلفل شیرین پیدا می شود و نه در ویتامین های شیمیایی. مطالعه دیگری در باره تاثیر ویتامین E بر سرطان مثانه در دانشگاه تگزاس به عمل آمد. محققان از هزار بیمار درباره نوع تغذیه آنان سوال
 

 

کردند و مقدار دو نوع ویتامین E دریافتی آنان را از تغذیه و به صورت شیمیایی برآورد کردند و به این نتیجه رسیدند که مصرف ویتامین E آلفا 42 درصد از خطر ابتلا به سرطان مثانه کم می کند اما ویتامین ای گاما تاثیری در کاهش سرطان مثانه ندارد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ چهار شنبه 17 آبان 1391برچسب:, توسط کربختیاری